close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המדריך לרכישת בית בהתאם לתקציב נתון

מערכת שורשיא שבט, תשעו21/01/2016

שווי נכס מקרקעין נקבע בעיקר על פי מיקום, שטח, מצב פיזי וקרבה למוסדות ציבוריים. אם תכירו את הפרמטרים המשפיעים על המחיר תוכלו לרכוש בית בהתאם לתקציב נתון, וגם ליהנות מעלייה משמעותית בערך הנכס לאורך זמן

תגיות:

כולם יודעים שמחירי הנדל"ן בישראל נמצאים במגמת עלייה. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מחירי הדירות קפצו במעל 86% תוך 6 שנים בלבד. שיאנית העליות היא תל אביב ואחרי נמצאות הערים ירושלים, רמת גן, ראשון לציון, בני ברק, חולון ופתח תקווה.

במהלך התקופה לעיל חלו עליות במחירים הממוצעים של כלל הדירות ב-14 הערים הגדולות, כאשר הממוצע הארצי בשנת 2013 למשל היה גבוה ב-36.6% מהממוצע בשנת 2008. שיעור העלייה השנתי הגבוה ביותר של התקופה האחרונה היה 21% והוא התרחש בין מרץ 2009 למרץ 2010. עם זאת, אנשי מקצוע מסכימים שזה לא הזמן לקפוא על השמרים: מי שרוצה

לרכוש בית בהתאם לתקציב נתון צריך להכיר את הפרמטרים המשפיעים על המחיר ולהבין מה יהיו ההשלכות בטווח הקצר והארוך.

הפרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים שקובעים את שוויו של נכס מקרקעין. ראשית, המשתנה החשוב ביותר הוא המיקום. הקונה הסביר רוצה לקנות דירה במקום שמתאים לו מבחינת אופי, נגישות, רמה סוציו-אקונומית וסטטוס. המיקום משפיע על המחיר באמצעות גורמי משנה כמו בינוי סביבתי, תשתית דרכים והימצאות מבני ציבור ושירותים קהילתיים.

ככל שהמקום מבוקש יותר, כך המחיר צפוי לעלות. לפיכך, מי שרוצה לחסוך בהוצאות צריך להשוות בין שכונות ולבדוק האם הנכס הרצוי עולה בקנה אחד עם מסגרת התקציב הנתון. אפשר גם להיעזר בכלים דיגיטליים כמו לוח WINWIN דירות למכירה ולעקוב אחר נכסים בכל הארץ בסכומים שונים.

פרמטר משמעותי נוסף המשפיע על המחיר הוא שטח הדירה. כאן בודקים את שטחה השמיש של הדירה, בחישוב של השטח מהדלת פנימה כולל הממ"ד המוגדר בתקנות כשטח שירות וכולל שטח הקירות. לאחר מכן ניתן להתייחס למצב הפיזי של הדירה ולבעלות בטאבו. יחידה שרישומה לא הוסדר בטאבו ולפיכך הבעלות בה משותפת תהיה זולה יותר מדירה שרשומה על פי חוק, גם אם שטחה במ"ר גבוה. חוץ מזה, כדאי לרכוש דירה בקרבת מוסדות ציבוריים כמו בתי ספר, גן ילדים או קופת חולים, אך רצוי להביא בחשבון את העלייה במחיר הנובעת מכך.

כך תרכשו דירה ותיהנו מעליית ערך

השוואת דירות היא חלק בלתי נפרד מתהליך הרכישה של נכס מקרקעין למגורים או השקעה. הכירו את הפרמטרים המשפיעים על המחיר, אך זכרו שמדובר גם על מערכת החלטות סובייקטיבית. בדקו איזו דירה תתן את המענה המלא לצרכים שלכם בטווח הארוך. נסו לרכוש דירה שתוכל לשרת את בני המשפחה והביאו בחשבון את העלייה הצפויה בערך הנכס. בנוסף, זכרו שיש דברים קטנים שעושים הבדל גדול במחיר הדירה: מעלית, מרפסת וחניה. תוכלו לעמוד במסגרת התקציב אם תרכשו דירה ללא מרפסת או חניה, אך לברר על אפשרות להוסיף אותם בהמשך.

במילים אחרות, אתם לא חייבים להגשים את כל שאיפות הנדל"ן שלכם כבר בדירה הראשונה שתרכשו. קרבה לכביש ראשי לדוגמא תעלה את מחיר הנכס, אולם פוטנציאל השדרוג הוא לא פחות חשוב. תכננו את התקציב תוך התייחסות לגובה ההכנסות והתייעצו עם אנשי מקצוע לגבי נטילת משכנתא. שמרו על יחס נכון של החזר משכנתא והימנעו מהוצאות מיותרות, לפחות בתקופה הראשונה. לכל אלמנט בדירה יש מחיר שעשוי להשפיע על מחירה הכללי ועליכם להעריך נכון את הנכס.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה